6 månader

Hejsan!
Tiden flyger fram och i Lördags (16/5) blev jag 6 månader gammal. Börjar bli stora killen ju.....; )
Vägde och mätte mig igår och vågen stannade på 19,1kg och jag mätte 54-55cm i mankhöjd. Är ganska hög och "ranglig" just nu. Men jag rör ju mig mycket.....

Idag är vädret riktigt dåligt, regnigt och grått, jag sover mycket idag men det kan vara skönt ibland. Matte får dra på sig regnkläderna sedan och trotsa vädret. 

På Lördag är det avslutning på valpkursen, sedan blir det sommaruppehåll innan allmännlydnaden börjar. Dessvärre är kursen på vardagkvällar och då jobbar ju matte oftast......hoppas att det går att lösa.....både matte och jag tycker ju att det är så kul. Men annars får vi träna själva tillsammans med mattes "hundvänner". Matte har ju haft hundar förr så det ska nog gå bra ändå : ). Synd att det inte finns någon kurs på förmiddagen. Nåväl vi får fixa det på egen hand tillsammans med vänner om det inte går att lösa. 

Kram Bozze


BILDER KOMMER!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ester

Tjena!

Det verkar som att Du ska bli en stor kille! Boxerkillar blir mellan 59 och 63 cm, så Du har lite kvar att växa... Och Du ska väga 1,5 till 2 gånger så mycket som nu!



Jag rekommenderar er att börja med inofficiella utställningar eftersom de bokförs inte i hundregistret, och när man känner sig "beredda" så kan man köra med officiella. Kanske kommer även ni till HUND2009 i Stockholm senare i december?! Om ni har frågor eller önskar tips så säg bara till! Vi kan också hjälpa till och leta efter lämpliga uttällning i er närhet.



Vi tänker även börja med allmänlydnad och förhoppningsvis även med riktningar på t.ex. lydnad, sök och spår. Att söka efter människor är en av de bästa jag vet!



Stor kram från din syster,

Ester!

(Tack för grattiset!)

2009-05-18 @ 16:33:19
URL: http://sweetester.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej

Det är en liten utställning i Höör den 21/6.

Kolla in länken http://svenskapudelklubben.se/contribute/sodra/

Jag ska visa en 4,5 månaders setter valp och det vore roligt om du Bozze också gjorde debut tillsammans med Chivas.

Du kanske vill följa med till A3 någon dag?

Voff hälsar Miller och Mac

2009-05-23 @ 20:21:32
Postat av: Bozze

Hej Tina!

Tack för tipset!Det låter intressant. Då har jag alltså ca 1 mån på mig att lära Bozze "stå" ; ).

Tar gärna emot tips ang utställning, både du och Pilla är ju proffs....kanske du/ni vill ställa en boxervalp oxå ; )

Följer gärna med ut med hundarna!Hade varit kul!

2009-05-23 @ 21:41:06
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Bozze

Hej Syster Ester!Tack för din lillmattes omtanke synd att ni inte bor närmre det hade varit så kul om vi kunde haft en valpträff! Kram Bozze

2009-05-23 @ 21:44:10
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Ester

Hej svejs!

Planerar ni någon valpträff? Om ja, så kan jag väl försöka "smöra" för min flock...! Det skulle vara jättekul om vi alla skulle kunna träffas snart!



Planerar Du att vara med på utställningen 21/6? Då håller jag mina tassar!

Kram, Ester

2009-05-24 @ 21:25:31
URL: http://sweetester.blogg.se/
Postat av: Basti

Hej kompis!

Var du trött efter rundan idag? Så kul det var! Det måste vi göra om snart igen! :-)



Basti

2009-05-24 @ 21:52:44
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0