Idag kommer "mormor"....

Idag ska matte jobba både kvällen och natten. Det skulle innebära att jag skulle behöva vara ensam 2 timmar och det är änn så länge för lång tid. Men matte har fixat så att mattes mamma, alltså "mormor" kommer och är hos mig tills husse kommer hem.  Det ska nog gå bra, lillmatte Elina är oxå hemma och hon känner ju mig väl. Mormor har ju oxå träffat mig en hel del, senast i Lördags på kalaset.

Mest synd är det ju om matte som inte får träffa mig förränn imorgonbitti. Hur ska det gå? ;-)
Då åker jag och husse "som vanligt" och hämtar matte på jobbet.

Jag var förresten ensam hemma ca 20 minuter när matte lämnade lillmatte på skolan. Det gick bra, jag fick ett tuggben att tugga på när matte gick och när hon kom tillbaka låg jag fortfarande och tuggade.....inget gnäll, inte vad matte kunde höra iallafall. (Hon hade tydligen smygit utanför huset och lyssnat när hon kom tillbaka.) Matte säger att det är skönt att vi kan gå sakta fram med ensamträningen och öka lite efterhand.

Hoppas ni har en bra dag! VOV // Bozze


Bild från i Fredags då matte badade och jag kollade vad hon gjorde.........


Vad gör du matte????Ligger du i en stor skål med vatten?!

Titta! Jag har tom fått vatten på mig!

Äsch, jag lägger mig och sover istället........





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0