Länge sedan.......

Oj, så länge sedan jag bloggade. Här har det hänt mycket! :-)

Människovalparna har sportlov och husse har semester, matte är oxå ledig ganska mycket denna veckan:-).
Vi har fått mycket snö med underbart soligt väder och Fredag, Lördag och Söndag har vi varit vid pulkabacken och åkt pulka. Okej, vi och vi, människorna iallafall. Men jag kan lova er att hade jag fått för matte och husse hade jag gärna provat jag oxå.....;-)
Mitt täcke visar sig vara väl investerat för jag har använt det mycket nu när vi har fått kallt väder. Jag tror att det kommer funka hela denna vintern.

I Lördags var vi på födelsedagskalas och självklart var jag med. Jag anpassar mig lätt och charmar de flesta. Jessica, min mattes brors fru, hade tom pratat om att hon skulle kunna tänka sig att skaffa hund efter att ha träffat mig. Inget dåligt betyg enligt mattes bror!:-) Inte nog med det, jag låg och sov i hennes knä medans vi tittade på melodifestivalen!:-)
Undrar om jag får göra det om ett år då jag väger ca 20kg till? ;-)

Idag, Måndag har hela flocken varit en runda i skogen. Idag har det inte varit lika soligt och en betydligt "råare" kyla. Människorna hade varm choklad mjölk i en termos med sig för att värma sig med. Jag fick nöja mig med mitt täcke. I skogen träffade vi Mac och Miller, de två snälla settrarna, som jag hälsade på häromdagen. De skulle oxå gå en sväng, men de tog en längre runda änn vad jag får lov att gå nu. Måste ju vara rädd om mitt växande skelett och mina leder.

När vi kom hem lagade matte middag åt flocken. Husse och "lillmattarna" begav sig sedan in till staden för att titta på bio. Synd att man inte fick följa med......de skulle se en film om en hund som heter Bolt. Istället har jag fått vara hemma med matte, som har gått ut och in för att ensamträna mig. Hon har gått runt kvarteret några gånger och varit borta vid flera tillfällen. Visserligen bara mellan 2 -10 minuter. Precis som tidigare spelade matte in mig och de sista inspelningarna hördes ett ljud av............................................................mina snarkningar:-). Jag sov alltså! Jag låg kvar i min korg. Gissa om matte blev stolt och glad! :-)
Men änn så länge ropar vi inte hej, utan fortsätter träningen här hemma.:-)

Höll förresten på att glömma, det var ju Söndag och vägning igår.13 veckor och nu väger jag 9kg! Om nu vågen stämmer har jag alltså ökat 1,1kg. Jag måste ha vuxit mycket på höjden oxå, för tjock har jag absolut
inte blivit.

Många kramar Bozze


Man kanske skulle testa......det ser ju kul ut.......





Trött, skönt att komma in i värmen. Min blåa "säng" har nu bytts ut till en grå,
modellen större.




Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe vad nöjd han ser ut på sista bilden!! :D

Kram

2009-02-17 @ 14:07:12
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: Ellen

I dag har vi också tittat på Bolt. Vad tyckte Elina om den? Jag tyckte att den var spännande rolig sorgilg. Lite allt mögligt :)

2009-02-17 @ 20:06:16
Postat av: Josefine

Hej Ellen!

vad kul att du skriver! :-)

Elina tyckte att filmen var bra. Hon tyckte också att den var både spännande, rolig och sorglig. Hoppas att ni får kul på Andys lekland imorgon. Kram Josefine och Bozze

2009-02-17 @ 20:12:34
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Filippa, Irra & Laban

Hejsan!



Oj, vad han växer! Jag (vi) får komma o titta när du har tid! Ska bli såååå kul o se Bozze! :)



Kramar från oss!

2009-02-22 @ 22:08:11
URL: http://denvilda.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0