Föreläsning och träning!

Hej!

Ligger här lite trött.....har precis mumsat på ett gott märgben. Ska sova lite sen ska matte och jag gå ut. Kanske vi tar en runda i skogen.

Ikväll ska matte till Brukshundklubben på en föreläsning om "Hundens mentalitet". Hoppas att hon lär sig något nytt, det kunde ju vara kul. På Lördag förmiddag börjar vi på valpkursen. Det ska bli jätte kul! Hoppas att där finns någon trevlig valp som är pigg på lite lek och bus oxå.

Här hemma tränar vi just nu på att inte dra i kopplet när vi är ute och går. Ögonkontakt och mycket annat. Något som jag kan och gör men inte gillar är "ligg". Jag gillar inte att ligga på golvet eller i gräset......jag vill ha det mjukt under mig, helst så mjukt, varmt och skönt som möjligt. ;)
Vi fick börja att träna med att ha en filt under och när jag kunde komandot, plocka bort den.....men usch matte säger att hon ser på mig att jag inte gillar att ha det kallt under magen. Tänk så olika det är, matte och husses andra vovve ville helst ligga på det kalla klinker golvet i hallen. Han fick tom förhårdnader på armbågarna för att han envisades med att ligga där.....

Ha det gott mina vänner!


                           

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!

Ja jag har tur att de kan följa med, mina kollegor gillar dem starkt. Men det går förstås inte alla dagar och då är de antingen ensamma hemma eller på hunddagis. Vi ses absolut på långfredagen, jag kommer vara där och hjälpa till eftersom jag är med i Boxerklubbens styrelse och det är vi som arrangerar. Hur gammal är Bozze i Maj? Jag kan höra om du vill om det är ok att han kommer ändå? Annars får ni vara med nästa år.



Pernilla,Enzo och Molly

2009-03-05 @ 10:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0